PERCUTIAN -part 1

okelah seperti yg dijanjikan. ececece aku mahu menjaja cite holiday yg tidak seberapa sebenarnya. KAHKAHKAH. tapi disebabkan aku sudah berjanji *err ada ke aku berjanji? nak publish cite percutian. makanya korang kenalah tadah mata tgk gambar2 ni semuaaaa yooo. yaaaaa aku tahu iyanya tak beshhhh. tapi korang boleh tak buat2 sedapkan hati aku ni ha dan anggap je cite ni beshhh. panggggg skali ngada2 betul. heh :P

baiklah sebenarnya aku nak cakap ke tak eh? kampung aku ni takdalah jauhhhh mana pun. kat situuuu je :) bukan itali seperti yg korang gembur2kan tu. kalau aku org itali mesti hidung aku mancunggg sejengkal. ni idokkk la kan. hidung aii sipi2 mancung je. kembang je banyak. KAHKAHKAH. *kutuk diri sendiri pulak. aishoooo tak bersyukur langsung. keshian mak bapak aku. agaga.

okelah dgn lafaz bismillahirrahmanirrahim aku mengisytiharkan sebenarnya kampung aku kat YALA, THAILAND. bangga oke kampung aku tempat lahirnya pengganas sedunia. tapi aku taklah, aku kan baikkkkk je. korang pun tahu kan? MIAHAHAHA.

apa yg aku suka mengenai thailand adalah selain melahirkan pengganas2 termasyhur sampai serata dunia kenal tu. aku juga sukakan jalan sepanjang jalan tu. *apa bahasa aku guna ni? lalalala. highway je oke jalan dia. say NO utk jalan berlubang2 ketika anda berada di thailand. takda langsung! jalan dia luasssss gila sampai nak bina banglo kat atas jalan tu pun boleh haaaa. *cuba anda bayangkan.

dan yg penting walau peraturan di jalan raya takda seketat malaysia. yelahkan kat malaysia kan nak pergi rumah jiran sebelah dgn motor pun kena pakai topi keledar. tapi kat thailand ni walau tak pakai topi keledar. walau muatan atas motor 10 orang pun boleh. jarang gila nak berlakunya EKSIDEN. tu maknanya orang2 kat sana ni sentiasa berwaspada di atas jalan raya nyahhh oi. orang kita? noonnn adoooo. yg ada lesen pun cam takda lesen je bawak kan. yg takda lesen lagilaaaaaaaaaaaaaah pung pang terus eksiden sana sini *grrr terkutuk diri sendiri pulaks. MIAHAHAHAHA.

lagi satu aku sukaaaa tempat2 dia memanglahhh menarik gila2. nak bagitahu kat belakang rumah aii ada tasik. KEHKEHKEH. hari2 boleh jogging tau. *yelah jogging sangatlah kan. padahal grr malas aku nak cakap. hikhikhik. yg penting jugak aku sudah pusing keliling serata negeri kat thailand tu. memang superb mabeles oke? kat phuket dan bangkok je belum lagiks. hoho :(


aduyai. aii kan kalau dah menaip memang mcm hapeeee entah tak sedar dah 6 perenggan. mesti A karangan aku kali ni. agaga. meh kita tengok gambar pulak.



ya! kepada sesiapa yg tak mengenali kompleks imegresen rantau panjang. ni ha aku dah tunjuk kat korang dgn hati yg tawaduk dan ikhlas. BAHAHAHA. motif letak gambar ni? aku pun tak tahu nyahhhh.


YEAY. passport kami sudah diluluskan. macamane tak lulusnya. sebelum bagi passport tu kan aku dah siap2 kenyit matooo lagi kat pachik ni ha. GAGAGA. tak lulus? aii kill yuu nyahh.


selepas passprot diluluskan. heh passprot? ape tu lantaklah noks aku malas nak backspace dah. lalalalala. oke2 lepas je passport kami diluluskan kenalah pergi passport control pulak. motif passport control? aku pun tak tahu tak sempat nak tanye mummy. KEHKEHKEH. p/s sesiapa yg nak berkenalan dgn mamat baju putih yg muka cam separuh siap tu sila tinggalkan no i/c anda di komentar c.h.e.n.t.a kat bawah ni ha. boleh?


yaaa ini my mummy. tengok kat tepi pun dah gojes kan? tengok depan2 lagiksssslah gojes mabeles delices my mummy ni ha. dan yg penting korang tengok jelah siapa anak sulungnya kan? apakah? pangggg!


setelah sampai2 je kat kampung kan haruslah berpicta dulu dengan buah ati aii yg comei ini. memperkenalkan tak lain tak bukan inilah NENEK shaye. walau dah 70 tahun beliau tatap maintain hot dan cold sikit2. KEHKEHKEH. sesiapa yg nak mengorat? NO NO simpan sahaja niat anda itu. beliau sudah dipunyai. lalalalala. tapi yg baju hijau itu. sesiapa yg nak mengorat? silalah masuk meminang dulu. tarikh luput 31 disember 2010. MIAHAHAHAHA.


nak bagitahu nenek shaye ini manja dan mengada2. cam cucu2 dia yg lain jugak. yang penting cucu2 lain itu tidak termasuk aii oke? aii tak ngada2. aii nice je. MUHAHA :) setakat mana ngada2nya? nak tidur aku kena pegang tangan dia. nak jalan2 aku kena tolakkan. nak makan aku kena suapkan. huhu kalau makan dua hari sekali takpelah nyah. tapi 10kali sehari. cube anda bayangkan. betapa prihatinnya cucunya yg berbaju hijau itu. KEHKEHKEH. walau macamane pun aii sayang u lebih nenek. muas muas.


ini bukan datuk shaye. tapi datuk saudara aje. HIKHIKHIK. sangat hensem oke? hidungnya kan kalah hidung aii. cuba anda perhatikan betul2. AGAGAGAGAGAGA.


dan ini pula bukan suami aii. tapi bapak saudara saja. apa kau ingat aku dah kawen ke? huhu masih anak dara oke? suci bersih lagi cam iklan safi tu. ngeee. pachik aii ni kan sangat pemurah oke? sebabnya dia selalu belikan makanan-makanan yg lazat-lazat-lazat untuk kami. that why lah aii kata dia pemurah. lalalala. nak cakap sikit I LOVE FOOD. *tetibe.


okelah malas dah nak introduce orang ni. nak cakap pulak pasal si besday girl. nama tertera kat atas tu ha. memang kelassss ah kek dia. muka anak patung tu dilukis sempena muka besday girl la. *erk korang paham tak ayat aku ni? hoho.


baiklah kamilah antara separuh peserta yg menghadiri sesi party besday si wafanisrin ni. BAHAHA. mari aii perkenalkan sorang2. err tak payahlah kot kan? banyak lagi gambau aku nak cerita ni.


si wafa dan lady dada yg sedang memotong kek. itu je huraian utk gambau ni. pendek tapi nice *lalalala.


party ni dibuat untuk kita2 sajork sebabnya tak sempat nak jemput orang. hikhik. yolahhh kan petang tu ada 9 butir BOM telah dirasmikan di kampung aii kan. dan yg penting aku turut terperangkap dalam kejadian bom-mengebom itu. takutttt nyah. nasib baik aii takda ape2. huhu. so terajis :(


ya. selepas pesta kek. pesta makanan2 ringan pulak. lepas tu pesta makan nasi minyak pulak. mane nasi minyak? masih kat dapur. ngee. tunggu aii siap masak. *holohh hollohh hollohhh aii ke yg masak? so nice. buwerk.


selepas acara kenyang-kenyangan. sesi menonton tv la pulaks kang. tengok bola mesia vs thailand kat sukan SEA tu ha. gooo gooo malaysia. tahniah bola sepak malaysia. walau main ala2 kadar je kan tapi menang tetap menang. MALAYSIA JUARA. *iklan kejap boleh? heh.


dan yg pentingggg. si wafa sangat rakus. KAHKAHKAH. terkedu mak nyaaah. lalalala :) maluu oke maluuuuuuu. ecece. kiss sempena besday budak kenit ni :) i miss you darling.


gambau penutup tirai. yelahhh kan haruslah letak muka budak ni. korang kan sedang admirer dia sekarang *cakap dgn nada menjeles tahap nak terjun bangunan 38 tingkat.



oke bai-bai.


NEXT ENTRY

percutian di hadyai dan songkla :)


salam sayang,

63 FAHRIN AHMAD:

Farhana said...

Okeyh.. Aku jeles.. Baru nak rancang pi honeymoon kat sini.. Tapi dah ade jejak kaki ko wahai lolly.. Cancellll.. Muahaha.. ;p

Ouh.. Ko lahir kat Yala ek.. Ptut laa ko cantik.. Auww.. Pujian ke?? ;p

Wanie-san said...

Lamo nye nak tunggu part 2..
copet2 update kamu...

atuk sedara kamu 2 serius hensem ler..
rase jatuh cinta plak..hohohoiiii

hans said...

sonok la ko
update cepat

salam maal hijrah dan selamat berazam baru

FaizalSulaiman said...

saya sungguh cemburu anda dapat bejalan ke sana.hahahaha..
seronok tol trip kat sana ek?

sharamli said...

uish..jen0h nk suap nenek mkn..1o kali..

xpe..dy nk buli cucu dy la tu..hu3

Irine Nadia MaRceLLo said...

besh tuh kampong kat thailand.,,hehe..pasni bawak irine pusing2 thai..haha

lolly, tuka no fon ke?
irine msg x smpai pon.irine pkai no baru taw

meo pattani said...

wah, cuti di oversea siot... gempak siot.. respek2...

wah, asal dr pattani eh?

teringgat cite jogho tue... novel juara s.othman kelantan. Sgt cool.

Oklah... ape2 pun, sy suke gadis pantai timur.... putih2 dan pandai cium2 kot... :)

kawie2020 said...

hehehehehe.. keta2 n motor kat thailand selalu bunyikan hon.. kalau kat malaysia bunyi hon mesti org marah ek..

GhOsToNe said...

umah ak kat r.pnjang!

hehehe

armouris said...

tahniah Malaysia!! hati-hati jangan tercedera semasa bermain bola sepak - Kecederaan/Kematian di Padang Bola Sepak

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

so sweet gbr potong kek sama2 tuh =D

part ni lawak aii kill yuu nyahh...ooo...ngorat yer =P

Sharinginfoz said...

tak pernah sampai.. seronok kan....

cik EPAL said...

memang karangan ni patut bagi A :D

merahitujambu said...

oiks..lama x g rantau panjang..adeh..la....org thailan rupanye..pandai ckp thailand ke ni??ptt laa comel..org siam rupanye..huhu

kawie2020 said...

tu yang buat kawie geram tuh.. hahahahahahha

Shaz Naz said...

ok bg A kat lolly..hehe..cutela kek tuh...

:::wagonbiru::: said...

waaa sronok2!!!

UXOP said...

Sawa dee kapp..mmm..sabai-sabai cuti di over-river..muhaahaa...nasib baik tak duduk ditempat kejadian bom 9x tu..kalu dak tinggal photo puan nya sajork..ekekeeke..

::aien:: said...

wauu..kg cik lolly kt yala eh?
beshnya jenjalan jaoh2 wlaupn bnyak pgganas..heh heh:)

touyakaruma said...

Muahahaha ko kat thailand lagi ke ? Tunggu erk ? Nanti aku sampai ... kita kawen kat siam . Muahahahaha

miss zeila said...

sis..nnt nak balik kg ag ajak la kite same ek...

ZahirZ™ said...

ptt la comei..ore kacuke...coool...
blk nati bli bedil deh...
hihihihi...

Eazy Izzuddin said...

wah beshnye berchuti....
jelez
eazy x dpt bercuti...
=D

btw
Vote For Me
http://www.broframestone.com/2009/12/bfundi-bloggers-dengan-broframestone/
Thanks so much
hehe
xD

Anonymous said...

pakai bj kurung ke b`holiday ke lolly?? huhu

joegrimjow said...

aynyang sayo
eh eh silap

kap kumkapp
hehe

wawah
ciuman best tu

HIZAMI said...

wah.
balek thai!
nak n.g0reng thai.
ade?
erk.

Si Manis Amni said...

cantik blog!! Lawatla blog saya plak.. Tak seberapa...

Zamz said...

org siam ek..mesti leh cakap siam nih hehe..

Mr Swat said...

sawadikap.... welcome to thailand..... huhuhuhuh

Gazy Jong said...

chumil nye dia tu.. manja2 masi.. hehe...
happy holiday cik jelita.. hehe..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*farhana:

AGAGAGA. pujian ke hana?

lalalalalla.

ko ni tempat aku pijak rr banyak keredhaan =D

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*wanie:

KHAKHAKHA.

kau ni lawakkkkkkk tul :))

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*hans:

dah hupdate dah =D

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*faizal:

sangat sonoks oke?

hihi =p

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*sharamli:

HAGAHAGAHGAHA:))

tu rr patah dah jari sepuntung nih ha =)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*irine:

hikhik :))


oke lolly dah meset kamoo yang :))

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*meo:

apakah? lolly YALA oke?

abah pattani =)

pandai shioom mulott ? agagaga

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*kawie:

a'ah. memang pun :))

kat thai nak hon 10x baru org sound :PP

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*ghosetone:

iya? baru je p rp kelmarin :))

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*armo:

hueh ?

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*anuar:

AGAGAGA :))


opss bang nuar ngorat main2 je. hiks tak kuasa nyaaaaah :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*sharing:

a'ah sgt beshh =P

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*epal:

hikhik. kau pom shamew +)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*MIJ:

kahkhakhakh :))

pandai rr gak sket2 :))

tengs :))

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*kawie:

geram kat shiapa ?

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*shaz:

memang cute gilew =)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*wagonbiru:

yuppy :) sangat heppys :PP

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*UXOP:

hohoho :)) jaat gilew bang nih :)

sunat kang!~

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*aien:

tang pengganash tu akoott nyah :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*touya:

aku dah 2 minggu kat mesia.

ko pegi kawen ngan owg lain je rr :))

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*zeila:

beyeh2 :))

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*zahir:

agagaga :))

bedil?

hueh?

BOM TERUSSSSSSSSSS!

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*eazy:

da vote kamoo :)

gud luck babe :))

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*anony:

balik kg kene rr sopan seket. bukan nak p jimba2 pom :))

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*joe:

HAKHAKHAKHKA.

kop kunn khaaa.

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*si manis:

oke yang :)) t lol roger :))

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*hizami:

xda rrns grg thai kat shane :)

pataya adew ~

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*zamz:

org melayu rr :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*swat:

da balek pong !~

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*gazy:

hikhik.

*blushing taw~

ツhʋƨиα ツ said...

smart sungguh gambo last ituh !
:D

miss lolly a.k.a luvfareda said...

*husna:

tengs :))

PinQib said...

hehe//
sedap je berjalan..
comey nyeee budak2