My sugar glider dah mati =(



El-Fiorra. baru berusia 2 bulan tapi sempat hidup dengan aku 3 minggu je =(

(taip dengan air mata)

jumaat 18/03/11 bangun pagi2 tetibe aku ghase hairan kenape fiorra tak bangun tidur lagi selalunya time ni dia dah panjat sangkar but its oke maybe dia penat berjaga semalam. oke aku biar dia tidur mama tak nak ganggu T____T then pukul 1 petang tengok dia masih tidur aku kejut dia *fiorra bangun sayang kita makan buah* eh OMG kenape pulak ni ADA DARAH KERING KAT SEKITAR MULUT DAN HIDUNG DIA aku kesat2 darah dia sambil nangis serius aku kesiannnnn sangat kat fiorra time tu =( cuba cari punca kenape fiorra jadi camtu nak kata besi sangkar tajam idooooklah pula nak kata perdarahan dalaman pun tak. bingunggggg gile macam nak salahkan diri sendiri sebab tak jaga my pets dengan baik. pastu fiorra kurang aktif makan pun tak selera nak gerak2 pun selangkah dua langkah je pastu tidur. emm maybe dia sakit sangat kot *sedapkan hati sendiri*

si abang dan si adik. sedih sangat bile dengar si abang wewit wewit panggil fiorra semalam. Die tak tahu fiorra dah takde =(

petang tu fiorra still tak bermaya dalam kepala aku memang nak bawak pergi klinik haiwan tapi klinik tutup pulak hari2 jumaat ni haihhhh mase ni lah kau nak tutup BANGANG! bertenang fiorra mama ada ni mama akan jaga fiorra sampai sembuh *walau dalam hati aku T____T* dan malam tu aku tidur dengan fiorra (fiorra tidur atas telapak tangan aku sampai pagi)

keesokan harinya (sabtu) fiorra makin tak bermaya makan pun tak nak pergerakan lagilah memang pasif gile. Ya Allah aku takut apa2 yg serius terjadi kat my pets ni haaaaa tolonglah fiorra jangan buat mama takut camni dahlah klinik masih tutup kuatlah sayang kuatlah! esok pagi2 kita pergi klinik oke? *nangis lagi* paling pelik fiorra asyik nak berkepit dengan aku je hari tu nak tidur atas lengan atas perut kalau letak dia kat tempat lain mesti dia keluar bunyi rawrrrr *marah* petang kelmarin dia dah mula gerak2 makan buah sikit2 happy sangat2 :)) so aku bagi adik bongsu dan pekerja2 aku jaga fiorra sebab aku kena jaga restoran.

dan semalam telefon asyik berbunyi adik aku nangis2 sambil cakap *fiorra makin teruk* *fiorra tak nak makan langsung* *fiorra macam nak mati dah ni* perasaan aku YA ALLAAAAAAH BAGILAH FIORRA HIDUP LAMA LAGI T_____T aku terus bersiap2 nak balik ghumah lagi 3 minit aku nak sampai rumah adik aku hantar mesej *FIORRA DAH MATIIIIIIIIIIIIII*

perasaan aku .................................................................................................





i miss my fiorra T_________T


salam sayang,

101 FAHRIN AHMAD:

Fahimah Mahayuddin said...

Awak..saya pun tumpang sediah baca cerita awak ni..Hope awk banyak bersabar.Sayapun penah jadi macam awak..sedih, nangis seharian bila kucing yang saya jaga selama 7 tahun mati. Haiwan ni bila kita jaga dia, dah macam keluarga kita. Be strong ok?

Unknown said...

sabar ye miss lolly..

zool said...

dah ketentuannya... sabar je la..

Cik Yana said...

Alaaa... Sedihnye bace entry ni. Jangan sedih2 ye cik Lolly. Jaga leklok adik beradik die yang lain tu ;(

Entry terkini: Olahragawan Negara bagi :)

chenta said...

ala..sedihnya..sabar ye..kuatkan ati awak kk

Ryna Tri Asmara said...

miss lolly, sedihnya baca entri ne :(

suffer8zine said...

huhu sabar aje la

Terkini : Gambar Supermoon Yang Awesome

qyqa said...

miss lolly sabar oke..
dapat rasa kesedihan dlm entri ni..

la tahzan... =)

Anonymous said...

kuceng kesayangan saya pon mati gak. agaknya skang musim haiwan dilanda virus kot. sume kucing cam monyok jep

miss lolly a.k.a luvfareda said...

Huks =(


Tengs all. Tengs..

Anonymous said...

chill my dear...

.drakula. said...

yang mana hidup harus diberi makan kenyang3,tapi yang mana dah mati tu,kalau ok goreng utk makan ....kalau tak kesah laa...hheheehe

HAZRIL HAFIZ said...

alahai kesiannya dia......xpa nanti kita beli baru ekk..=)

HAZRIL HAFIZ said...

alahai kesiannya dia......xpa nanti kita beli baru ekk..=)bela buaya susah sikit nak mati...=))))

HAZRIL HAFIZ said...

alahai kesiannya dia......xpa nanti kita beli baru ekk..=)bela buaya susah sikit nak mati...=))))

Ujang9897 said...

erk....., penyayang ek lolly ni...syg binatang...siap tdor dgn si dia lagi...=)


erm..tapi kan..entri nie sedih..gua tersenyum dgn penulisan lolly nie..=)


rilek2..nanti dpt la baby baru k

eZaT eLaNo said...

sedihnya..=(
susah x nk jaga sugarglider ni??

Lunia said...

byebye fiorra ='(

bantalbucuk said...

sabar la ye miss lolly..dulu kura2 saya pon macam tu sebelum dia mati..diam je..tak aktif langsung banding hari biasa..

Edda said...

touching siottt.. takpe.. yang hidup memang akan mati. lumrah. so, be strong dear.. anda mampu mengubahnya.. ngeee~

zuar said...

sedihnye bace ni...:-(..sy pun memang suka ngn binatang ni..tmbh2 kucing..wlupun sugar glidder ni ngn kucing jauh beza tapi perasaan tu tetap sama..penyayang..suka binatang..sabar la cik lolly na..

Blog Eazy Izzuddin said...

sabar k...
dugaan...
x pe...
bela yg lain...
;)

Alan said...

aiyooo ciannya..rileks wooo..tiap tiap yang bernyawa pasti akan merasai mati..pesan tok guru aku dulu,"hidup itu mungkin tapi mati itu pasti"

Unknown said...

ee ksiannye akak . sabar ye . naik rsau sy bile tgk hamster sy ni . hm , nk nnges lak . xtau mcm mne kite lak yg rase kan . :( sabar k ?

aliza zeke said...

sedihnye..sabar taw.

ღKekunangpelangiღ said...

Jangan sedih2 k.. Nanti Epol kasi yang baru k.. Muka sama cam Epol. boleh..? ^^"

Kik0 ♥ QiLaH said...

El-Fiorra. nanti letak nama anak keyh? hee

atak,
yang hidup pasti akan mati.

smile. alala tomey2 :D

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Yang.. Nangis puas-puas hokey.. Jangan tahan-tahan..

Cik Nadia Bayu said...

be strong ye miss lolly

Shahada Fauzi said...

takpe yang..fiorra tunggu u kat syurga nnt..huhu..aii tumpang sedih gak..rebit kesayangan aii pun baru mati minggu lepas..aii cakap kat die suh tunggu aii kat syurga..T_T

Shahada Fauzi said...

takpe yang..fiorra tunggu u kat syurga nnt..huhu..aii tumpang sedih gak..rebit kesayangan aii pun baru mati minggu lepas..aii cakap kat die suh tunggu aii kat syurga..T_T

Unknown said...

sudah..jangan lah sedih-sedih lagi.
nanti i cari SG yang lain lak erk. :P

Ikr@m Sulaiman said...

sabar ye ;-)

Mr feckry said...

gua rase lu terhempap die mase tidor kot

schuk said...

hmm..pasal ni ke eda?sabar la yer?setiap yg hidup,pasti akan mati...
sedih baca entri.wlp ada jgk nk selit2 dgn lawak tu..tu x tahan tu...hehe.

fiezah91 said...

alahai..sedih lak baca entri dia.. sabar ek..

APi said...

sob sob sob..
simpati n empati buat miss lolly..=(

Unknown said...

laaaa :( awat sedih sgt ni~ fiora skit dalaman ke jadi gitu..sian dia
T__T

Areyoudys said...

as salam..
sabar..
makhluk yag bernyawa itu tetap akan mati..
mungkin ia demam. berdarah tu mungkin sebab tekanan dalam darah meningkat.


kesian ia..
hm..

Unknown said...

sabar je nk buat mcm mana dah ajal dia sampai.. sob2.. serius sedih la

Sofea said...

takziah

black_mel said...

kesian jer kat dia :(

FarhanaFabulous said...

sgt comel tp syg umur xpanjang...T___T

Anonymous said...

ala...sedihnyaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Unknown said...

cik lully..mati gak si sugar glider tu. sedihnya..=(

Fiora tu masih bayi...mksdnya perlukan perhatian lebih..pasni kalo yg abg ngn adik tu tak lalu makan ke. bawak je ke doktor haiwan. takut2 sejarah mungkin berulang..=(

Ct Kamila said...

cedihnyee...

sabar eh..

=(

cikCOKLET:) said...

shiannya! mama lolly jgn sedey2 ye :)

Dauspozi said...

Huhuhu.. tumpang simpati kak... Tak sempat nak tengok diorang ada family sendiri...

Aisyah Hanis said...

♥ ♥ ♥

tripleAshop said...

cianyaa....macam tu laa perasaan sy bila th si hamster sy mati sbb x minum.sgt2 x perasan ok..bila tengok dia x maya..mlm trus keras mati..uhuk..


nnt bli lain eh..eh...

Paan Jr said...

nanti kite belikan yg baru utk awk ehh :B

Syafiq Rosli said...

banyakkan bersabar ye cik lolly

saya_arief said...

sabar dan tenang.
:D

yanamib said...

alahaii cutenyeee fiorra..nama xnk kalah tu..hihi..erm erm..hari ni pi kedai pets bli fiorra jr pulak eh =)

k.nisa said...

sabar ya miss lolly, dah tiba ajalnya..tp kenapa mulut dy ada darah yer?dy ada salah makan ke?hmm..siannya..

cik helena said...

huu aku faham gila cemana perasaan tu..

baru 3minggu lepas.aku hilang kucing kesayangan aku.kucin tu cacat.lagi haru sebab aku yang terlanggar dia T___T

masa tu nangis berhari2 sebab rasa bersalah sangat!sedih!*nangis

tp lolly jgn risau,dia akan sentiasa ingat kite.sebab kite yang jaga dia.kite yang belai dia.kite yang bagi dia makan..*hugs

Ain Shdn said...

me? miss ta?

nurkaloi said...

owh so saaddd

sabar ea

sjaa64 said...

alalala..cian er dia...jgn nanges k..hihi

R.A said...

takpe2 lolly...jgn dikenang bnde yg tade...nti tak tenang fiora tgk mama die sdh..cheers!

Pojiepooh Abdullah said...

Lolly i know how u feel..
Masa Prada cedera kat tangan pun Pojie naik giler menangis2 bagai sebab kat kampung takde vet..
Inikan pula bila mati, uiii mesti teriak gila kann!
Sabor la yer.. Ada rezeki amek la yang baru teman VV.. Sabar yer..
Pojie pun baca dengan linangan airmata..

PojiePooh; Hanya Satu...

Encik Psychopath said...

sabarlah. hidup dan mati di tangan tuhan. walaupun seekor haiwan.

belilah baru.

Nizam said...

kesiannyer...dahla comel.... hmmm

Fizah Ibrahim said...

Kesiannya, sabo la ye cik lolly....

Mr. Swift said...

no komen. ;')

*ade hikmah tau.

Unknown said...

kesiannya..sabar k
saya pon ade sekor, hope dia ok..
syg gile my geffi..

liyanaziz said...

kesiannya... xpela, mungkin ada hikmah kenapa dia mati... sabar ek..

aLya maNip said...

waa...sedehnyee..
sabar ea lolly..

Wan Gerrard said...

sedih bila pets kita mati..huhuh sabo2

Liquid said...

sabar k. Incek liquid kan ade meh cni meh meh hahaha

Up2saya.. said...

kesiannye c abg fiorra dh xde kwn die...lolly kne cari penganti tuk c abg ni..kang die sunyi..

nurayunni said...

jgn sedih2 ye....:(

Sang Gabriel said...

fiora?

nama yg sexy

haish

sugar2 kapas strawberry said...

dulu masa kucing mati.menangis bagai nk rak.sedih.mak tolong pujuk :(

mie said...

banyak dengar cerita ttg pet mati ni..
kesian plak dengarnya..

athirahassin said...

hurmmm.. sugar glider mmg manja... mana x sdh nya.. adehhh

caliph shuriken said...

sabar yer...

latest en3: keyword hot macam pizza

Aida Azryn said...

huhu.. saba je la. :(

yayalya said...

lolly sabar ya! huhuhu :(

!Oh! Azizah said...

salam singgah dari OA

Info Various said...

uits... long time no see....
bg makan mknan yg xberhasiat kot...
xpun kurang main2 dgn dia..
haiwan ni sensitif terhadap tuannya....
Dulu if sy xmain dengan dia..dia majuk hgga kurus...
last sy xdan nak jg terus bg kat orang...

klu nak bg gemuk n cepat besaq..bg mkn yourgut n ulat kasi extra..huuuu

cik nur said...

sabar yer miss lolly ada hikmah nyer tuh..jgn sedih2 maybe dia lebih bahagia di sana

Anonymous said...

dlu aku bela rabbit, dah besar pastu mati kena telan ular sawa. seminggu nangis bengkak mata.. sedih sbb dia sgt cerdik dan comel. smpai skag aku x bela apa2 binatang lg dah sbb xnk rasa kehilangan

Unknown said...

bersabar la... ;( hmmm

yatie's EPISODE said...

sedihnyaaa. dia dah lah comell. T__T

jeera said...

sabaarrrr kakkk ;)
Tuhan sayang dia lebih

Firdaus Kasim said...

dah mcm alien sayab tgk.. hehe

Puteri Iqa Izyan said...

sabar eyh sis lolly... T__T

Miss AZ said...

sabar yea.. mmg sedih kalo benda yg kita syg dah takda =_=

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

nanti gua belikan yang lain

ciK LyndaWawa said...

saya tumpang sedih...=(

Anonymous said...

sabar yer..eh.fiora tu ape?? hamster ke?hehe

Annisa said...

tumpang sedih dengan miss lolly.. sabr ye :')

Aisyah said...
This comment has been removed by the author.
Aisyah said...

Sorry to hear about your lost :'(
Its a coincidence to know that you also like sugar gliders. I'm about to have two in future. Insya Allah.

Since both of us are animal lovers, do visit my blog. I have posted an entry and some videos on how to give an intensive care for sugar gliders or suggie (in short) tehee.

Harap-harap video tu dapat membantu awak and harap awak dapat bagi comment on how to buy foods and cages for suggies :)

Love,
Aisyaazman

ewanthology said...

dah sampai ajalnye

miss nina said...

lolly, takmo sedih2
sabar ye

syamimihaziqah said...

Worrrr sedihnye :'(

Sabar ehh kak Lolly :/

MIMIE AIZA said...

cik lolly kena jaga yg lain2 tu elok2.. :)

LINA JALIL said...

comelnye..nak suggie gak tp x de duit plak nk beli..lina bela hamster je bfore ni..geram..so sad one of ur suggie dah mati..

~uǝǝʇɐɟ said...

sy pun penah rse cmni...
tweet sy mati T_____T
dhla mnje gle tak nak terbang ok.
penah ke burung cmtu kan..
mkn pun bersuap.
ayh sy nk beli baru pun, takkan jmpe dh cm tweet...
be strong ! :)